Een verfrissende nieuwe uitstraling

nostromo versie 4

Het is begin februari 2013, Nederland bibbert, met op de buitenthermometer een paar graden boven het vriespunt (bron). Of het nu warm of koud is, ik heb altijd wel ideeën, en deze keer had ik een idee over een nieuwe huisstijl. De huidige is al bijna 4 jaar oud, en het is tijd voor vernieuwing en verfrissing.

Vorige ontwerp

nostromo.nl versie 3

Het vorige ontwerp is door mij zelf ontworpen. Vlak nadat ik in juni 2009 bij de KvK naar buiten kwam lopen, kroop ik achter de pc en heb ik urenlang van alles geprobeerd, getekend, geschetst, totdat ik op een gegeven moment een fris kleurenpalet en een opzetje voor een logo had. Ik was tevreden over het logo en heb op basis daarvan een website, visitekaartjes en briefpapier gemaakt. Gelukkig heb ik op deze huisstijl alleen maar positieve reacties mogen ontvangen, en heb ik er 4 jaar lang dankbaar gebruik van gemaakt.

In de loop der jaren zijn er af en toe nog wat dingetjes bijgewerkt op de website, om wat mee te gaan met de trends. Totdat het bijwerken niet meer slim was. Het was tijd voor een frisse start, een nieuw WordPress thema. Een vernieuwde lijst met plugins, en als we toch bezig zijn, een geheel nieuwe huisstijl.

Nieuw ontwerp

Voor een nieuw ontwerp wilde ik professioneel te werk gaan. Niet zelf ontwerpen, maar een professioneel bedrijf inhuren die niet alleen een mooi logo kan maken maar die ook eigenschappen van mij en van mijn bedrijf weet te vertalen in een logo dat bij mij en mijn bedrijf past. Ik moest meteen denken aan Frank van Wees van Dutch Designs with Lemon. Ik had Frank ontmoet bij een bespreking met een gemeenschappelijk prospect, en zijn professionaliteit viel me meteen op. Na contact te hebben opgenomen met zijn collega Vincent Voorduin, was een eerste afspraak gemaakt.

Tijdens deze eerste afspraak kreeg ik de visiebox voorgeschoteld. Een hele fijne manier om vast te stellen waar ik als persoon en bedrijf voor sta en wat ik wil uitstralen. Na dit uitermate leuke gesprek, kreeg ik een week later de eerste schetsen te zien. Tussen de verschillende alternatieven viel één logo mij meteen op. En ja, dat is het logo waar jullie nu naar kijken. Nadat dit logo was uitgewerkt en er een huisstijlen visitekaartje bij was gemaakt, vond ik het helemaal te gek. Dit is het, dit is mijn identiteit voor de komende jaren.

Nieuwe website

Op basis van het nieuwe huisstijlontwerp moest er natuurlijk ook een nieuwe website komen. Dat heeft wat tijd gekost, omdat het bouwen vooral in de vrije uurtjes moest gebeuren (ik heb het gelukkig druk). Ik heb een aantal mensen via twitter gevraagd of ze mijn nieuwe site, voor de release, wilden reviewen. Daardoor heb ik nog wast kleine foutjes uit de site kunnen halen. Bedankt @freelinzdesign, @postmusparket, @nullbeta en @goggleboynl! Een stukje informatie over de techniek mag ook wel: de website draait weer op een eigen gemaakt child thema van Genesis, en deze keer zelfs op een beta versie met HTML5 ondersteuning.

Vandaag is het zover, de nieuwe site staat live. Als je er een mening over hebt, hoor ik het graag!



Eén reactie op “Een verfrissende nieuwe uitstraling”

  1. Hi Marcel,

    De website ziet er goed, mooi hoe je de huisstijl heb doorgevoerd in de website. We zijn er blij mee.
    Helaas was ik te druk voor een goede review ben blij dat anderen je konden helpen.

    Groet Vincent
    Dutch Designs with lemon