Zelf aan de slag met WordPress of uitbesteden?

zelf-aan-de-slag-of-uitbesteden

Een nieuwe WordPress website, dat is wat je wil. Je weet zo ongeveer wel wat je op je site wilt, en je hebt ook wel een idee over het gewenste ontwerp. Maar hoe ga je het aanpakken? Ga je zelf aan de slag, of besteed je het uit aan een professional?

Zelf aan de slag bespaart je geld, of toch niet?

Als je zelf aan de slag gaat om je eigen WordPress website te maken, bespaar je geld. Het klinkt ook best makkelijk allemaal. Je zoekt een hostingprovider en neemt een abonnement voor een tientje in de maand. Je downloadt een gratis WordPress thema, of koopt een goedkoop “premium” thema. Met je eigen logo en kleuren bij de hand, pas je het thema aan en voeg je tenslotte je waardevolle content toe. Klinkt simpel, en dat lijkt natuurlijk in een paar uurtjes gepiept te zijn, maar is dat ook zo?

Vergeet niet dat elk thema, gratis of betaald, z’n beperkingen heeft. En die beperkingen moet je dus zelf op lossen, of met behulp van support van de themabouwer (als die er is). En juist die oplossingen gaan je het meeste tijd kosten. Welke plugin moet je gebruiken om bepaalde gewenste functionaliteiten toe te voegen? Waar zit die regel code die je moet veranderen zodat het werkt zoals je wil? Hoe zorg je voor integratie van Facebook/Twitter/Linkedin/Google+? Zomaar wat simpele vragen die je uren, misschien wel dagen tijd kunnen kosten om op te lossen.

Uiteindelijk spaar je voor je gevoel geld uit. Maar is het ook echt rendabel geweest? Had je die kostbare tijd niet veel beter in je acquisitie, netwerken of bedrijfsvoering kunnen stoppen?

Uitbesteden bespaart je tijd

Door een professional in te huren (hoe je er een vind lees je in mijn blog “Hoe vind ik een goede WordPress professional“) schakel je zijn of haar kennis in om voor jou de gewenste website te maken. De professional weet hoe WordPress in elkaar zit, welke plugins goed zijn, welk thema of framework je het beste kan gebruiken, welke hostingpartij aan te raden is, kortom, deze zaken hoef je niet zelf uit te zoeken. De professional zal in een fractie van de tijd die vraagstukken oplossen waar jij (zonder relevante kennis) dagen of weken mee in de weer bent. Kortom, tijdwinst. En die tijdwinst heeft een prijs, noem het een investering.

Een professional ontzorgt jou en je bedrijf en jij kunt doen waar jij het beste in bent: je eigen bedrijf runnen. Het is de investering waard.



Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.