Sinds vandaag is nostromo.nl geheel over op Google Apps Premier. Maar waarom?
Door het gebruik van verschillende platformen en softwarepakketten voor documenten, e-mail en agenda. Het overzicht was kwijt. Stond die belangrijke offerte op de server of op de laptop? Het synchroon houden van documenten en e-mail werd een tijdrovende activiteit en dus moest er iets veranderen.
Google Apps Premier is het antwoord. De e-mail-, agenda-, contactpersonen- en documenten-oplossingen die Google op een Software-as-a-Service manier aanbiedt, hebben eigenlijk alleen maar voordelen.
In dit artikel komen 10 features van Google Apps aan bod die u kunnen helpen om te bepalen of Google Apps iets voor uw organisatie is. Aan het einde van het artikel staan ook nog twee YouTube videos over Google Apps en het gebruik ervan.
- GMail – Overal en met elk apparaat toegang tot je e-mail
- Spam bescherming
- 25 Gb ruimte per gebruiker
- Snel door e-mail zoeken
- E-mail filters
- Aanpassing van functionaliteit/lay-out d.m.v. Google Labs
- Labelen van e-mails
- Synchronisatie met BlackBerry Enterprise Server
- Synchronisatie met mobiele platformen (iPhone, Windows, Blackberry, Android)
- Google Calendar – Altijd je agenda bij de hand
- Takenlijst
- Synchroniseren met Outlook, iCal, Sunbird en uiteraard met mobiele platformen
- Online en offline beschikbaarheid
- Notificaties
- Google Documents – Al je belangrijke documenten op een veilige manier beschikbaar
- Deel documenten met collega’s en/of partners
- Voeg commentaar toe aan documenten
- Werk samen met anderen aan een document, in real-time!
- Google Contacts – Een centrale plek om je contactpersonen te beheren
- Synchronisatie met mobiele platformen
- Importeren/Exporteren in CSV of vCard
- Suggesties voor contactpersonen die je het meest e-mailt
- Een onbeperkt aantal gebruikersaccounts
- Voor alle medewerkers een account. Vrijheid!
- Maak en beheer groepen
- Makkelijk aanmaken en beheren van bijv. e-mail distributielijsten voor het delen van documenten met contactpersonen.
- Aanpassen van domeininstellingen
- Pas de lay-out aan van de Google Apps interface
- Maak domein- en e-mail aliassen
- Integratie met oplossingen van derden
- In de Google Apps Marketplace zijn honderen applicaties beschikbaar van derden die extra functionaliteit integreren met Google Apps
- Beveiliging en ondersteuning
- Dag en nacht ondersteuning per telefoon en e-mail voor kritieke problemen
- Beschikbaarheidsgarantie van 99,9% (bijhet gebruik van Google Apps Premier)
- Online ondersteuning
- Afgedwongen SSL voor veilige HTTPS-toegang
- Aanpasbare spamfiltering
- Vereisten voor betrouwbaarheid van wachtwoorden aanpassen
- Ondersteuning voor e-mailrouting en e-mailgateway
- Overzichtelijke kosten
- €40,- per jaar, per gebruikersaccount
Voor meer instructies over hoe over te stappen op Google Apps heeft Google een aantal instructies op een rijtje gezet. Mocht u verdere hulp nodig hebben, dan kan ik u adviseren eens contact op te nemen met Presis. Ze hebben ruime ervaring met het migreren van Outlook naar Google Apps.
3 reacties op “10 redenen om Google Apps te gebruiken”
Hallo ook ik ben een gebruiken van google apps, maar waar ik tegen aan loop zijn de contacten van buiten af, dus zonder onze domein naam.
Weet niet zo goed hoe hier mee om te gaan en te delen.
We gebruiken nu flash panel, maar als je iemand aan twee groepen wilt in delen, moet je eerste die gene aanmaken en daarna nog twee keer het mailadres in typen om hem aan een groep toe te wijzen. Dit hoeft niet met de contacten uit ons domein, maar wel bijvoorbeeld alle basisscholen, die niet bij ons domein horen.
Hoe pakken jullie dat op?
Goede tips! Bedankt 🙂 Ik gebruik Google Apps al sinds ruim een jaar en ik moet zeggen dat het allemaal heel prettig werkt.
Bedankt voor het artikel.
Ben fanatiek google gebruiker.