Nieuwe regels voor website ANBI

ANBI - Samenwerken

Per 1 januari 2014 is het voor elke Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) verplicht om diverse gegevens openbaar te maken op de website van de instelling. In deze blog een opsomming van de gegevens die verplicht vermeld moeten worden.

Verplichte gegevens

Vanaf 1 januari is elke ANBI verplicht de volgende gegevens op de website te vermelden:

  • Naam
  • RSIN of fiscaal nummer
  • Contactgegevens
  • Bestuurssamenstelling en namen van bestuursleden
  • Beleidsplan
  • Beloningsbeleid
  • Doelstelling
  • Verslag van uitgeoefende activiteiten
  • Financiële verantwoording

Website

Indien er al een website beschikbaar is voor de ANBI is het een kwestie van het aanpassen van de website zodat ook deze gegevens vermeld worden. Indien er nog geen website gerealiseerd is, helpt nostromo u graag met het realiseren van een betaalbare, makkelijk bij te houden WordPress website.

Neem voor meer informatie contact op met nostromo.



Eén reactie op “Nieuwe regels voor website ANBI”

  1. Graag ontvang ik een indicatie van de kosten voor het bouwen van een heel simpele website voor een Anbi Stichting, om aan de verplichtingen te voldoen.

    Met vriendelijke groet,
    Nely van Westerop

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.